PRETUL - o problema emotionala sau o strategie?

PRETUL - o problema emotionala sau o strategie?

Vreau sa impartasesc cu voi una din experientele antreprenoriale traite in perioada pandemiei.

Mi s-a solicitat, nu de fiecare data transant sau transparent, scaderea pretului pentru serviciile prestate de companiile pe care le conduc. Evident, primul impuls a fost sa vad daca s-a diminuat volumul de activitate al solicitantului, indicator de stabilire a pretului. In alta ordine de idei, mi-am amintit ca in toata aceasta perioada am intensificat sistemul de informare fiscala, economica si antreprenoriala catre clienti, ca si suport pentru pachetul decizional.

Atunci, intrebarea mea a fost: "de ce as face o diminuare a tarifului daca activitatea sau cifra de afacere a clientului nu a scazut?". Mai mult decat atat, clientul a primit suport care sa-l ghideze in deciziile de afaceri! Am cautat raspuns in experienta mea de business, in indicatorii clientilor si rezultatul nu a intarziat sa apara.

Era vorba de o reactie rapida, stimulata de o eventuala frica de esec, intretinuta de mediul economic actual. Aceasta frica se combina pe alocuri cu lipsa de experienta decizionala bazata pe indicatori financiari si proiectii de business.

Mi-am amintit ca in urma cu 9 ani multi dintre antreprenori, printre care si eu, am avut de suferit din cauza lipsei acestei experiente. La acel moment nu am avut un mentor care sa ma sustina, sa-mi fie suport. Am luat decizii la intamplare, fara sa ma bazez pe un obiectiv scalabil.

Acum pot sa vad cu alti ochi ce se intampla, care pot fi masurile rapide care trebuie adoptate. Insa, totul este sa ne dam timp sa gandim, sa ne privim business-ul prin potential si proiectat in timp.

Sa avem rabdare sa luam decizii masurate si "la rece".

 

Daca vrei sa afli strategiile cheie care te vor ajuta in alegerea pretului corect, iti recomand sa citesti articolul Cum sa pui pretul corect pe produsele tale.

 

Daca te regasesti in povestea de mai sus, echipa noastra ti-a pregatit un Webinar Gratuit cu tema "Identificarea surselor de stres in afacerea ta".

 

Autor: Alina Striinu - analist de business, consultant fiscal, expert contabil, antreprenor, fondator AS Group si co-fondator program rezist sa fiu ANTREPRENOR?!.