NU facem vanzari directe în relatiile publice

NU facem vanzari directe în relatiile publice

Exista o mare confuzie cand vorbim de cine face vanzarea in procesul de promovare a unui brand, serviciu sau produs. Poate ca nu a fost facuta suficienta educatie in acest sens si diferenta intre marketing, PR si vanzari nu este evidenta.

Cu siguranta nu se fac vânzări directe în relațiile publice; specialistii in PR nu sunt oameni de vânzări. Problema pe care relațiile publice o rezolvă este lipsa de conștientizare și încredere, nu lipsa conversiei sau a veniturilor. Dacă conversia reprezintă problema, remediați-o cu o pregătire mai bună a vânzărilor. Ajutăm la conștientizarea unui produs sau a unui serviciu care duce în cele din urmă la o vânzare? Da. Ajutăm să construim încrederea într-un brand pentru a îngriji sau a ușura procesul de vânzare? Da.

IMPACTUL PR

Aceasta duce la următoarea întrebare: “Care este impactul relațiilor publice dacă nu vindem lucruri?”.

Folosim instrumente de marketing digital în relațiile publice pentru a evalua impactul cantitativ al activității PR. Ne uităm la afișări, vizitatori lunari unici, trafic pe site-uri, angajamente în mass-media socială, prezentări de pe site-uri, cuvinte cheie de căutare organică – toate formele de date cantitative disponibile. Nu este nimic în neregulă cu datele cantitative, mai ales dacă doriți să răspundeți la întrebarea “Ce s-a întâmplat?”.

Dar, nici o cantitate de date cantitative nu va răspunde la întrebarea calitativă “De ce?”.

De ce a făcut consumatorul o alegere specifică?

De ce a cumpărat consumatorul două produse și nu unul?

De ce ne-a sunat clientul? Sau de ce nu ne suna?

De ce prietenul nostru ne-a recomandat o companie?

De ce am deschis și citim un e-mail de la un expeditor pe care nu l-am recunoscut?

În cele din urmă este foarte important să înţelegem comportamentul consumatorului nostru.

O campanie ampla de promovare include actiuni diverse, atat de marketing offline si online, PR si vanzari directe si masurarea rezultatelor este atat in clienti potentiali, cat si fidelizati.