De ce ai ales să fii antreprenor?

De ce ai ales să fii antreprenor?

Te-ai întrebat de ce ai ales să fii antreprenor?

Oare pentru independenta, libertate de decizie si actiune? Sau pentru autorealizare, posibilitatea unui castig nelimitat, aplicarea cunostintelor si abilitatilor proprii? Sa fi fost vorba de iesirea din rutina, sentimentul de putere si influenta?

E clar ca ai avut un vis! Apoi ai demarat cu multa incredere, insa poate ca nu te-ai intrebat pentru care dintre roluri te califici, in funtie de abilitatile tale: expert, manager sau antreprenor? Pentru care dintre roluri ai nevoie sa investesti in educatie si ce sarcini ar fi mai bine sa le delegi?

E foarte important sa-ti setezi rolul in business-ul tau! Iti va da claritate si te va ajuta sa stii ce delegi, cat delegi si cum verifici ceea ce delegi. Daca nu poti decide singur, te ajuta Corina Stratulat! Inscrie-te acum la atelierul online "Cum faci fata stresului de zi cu zi?".

Cand ai ales rolul de antreprenor, cu siguranta ai avut un scop: sa faci profit! Poate ca un profit imediat, insa la acel moment nu ai stiut ca pentru acest obiectiv trebuie sa-ti definesti un model de afaceri.

Te-ai intrebat vreodata "ce valoare este cu adevarat dispus sa plateasca fiecare dintre segmentele mele de clienti?"

Cand vei sti sa iti raspunzi foarte clar la aceasta intrebare, inseamna ca:

  • ai determinat foarte bine valoarea perceptibila pe care o dai produsului/serviciului tau;
  • ai masurat structura costurilor care determina aceasta valoare (activitati, resurse, parteneri cheie) folosind instrumentele financiare de baza - bugetul de venituri si cheltuieli;
  • ai eliminat frica si ai invatat strategia de a-ti crea si comunica pretul produsului/serviciului tau;
    ai o strategie bine definita pe termen lung.

Inainte de a porni la drum sau ori de cate ori te afli la o rascruce de drumuri, este esential sa-ti setezi un obiectiv pe termen scurt si mediu. Apoi, sa ai in vedere ca pentru a ajunge la acel obiectiv si a-l masura, e necesar sa creezi un buget realist. Este important sa ai informatii cat mai clare si cat mai detaliate, pentru ca rolul bugetului este acela de a te ajuta sa intelegi de cat de multi bani dispui, ce cheltuieli ai si de ce venituri suplimentare ai nevoie pentru a-ti atinge obiectivele afacerii.

Daca nu ai un buget de venituri si cheltuieli pentru ca nu stii cum sa-l intocmesti, eu am creat un atelier online unde despre asta vorbim. Inscrie-te si tu!

Si, pentru ca pachetul sa fie complet, mai ramane sa stii sa negociezi. Sa negociezi o vanzare, o achizitie de serviciu/marfa sau sa negociezi cu un angajat. Fie ca vrei sau nu, esti negociator! In fiecare zi intalnesti oameni, in fiecare zi comunici. Negociezi si cand nu stii ca negociezi, atunci cand vorbesti cu partenerul/partenera sau cu copiii. Si o vei face din ce in ce mai mult, deoarece traim intr-o lume complexa, in care oamenii sunt din ce in ce mai preocupati si mai implicati si nu ezita sa-si spuna punctul de vedere.

Asadar, toata lumea negociaza. Dar, ce este negocierea? Cum poti sa obtii ceva fara o lupta, fara o disputa? Cum poti castiga? Negocierea este o comunicare bidirectionala, destinata obtinerii unei intelegeri in cazul in care tu si interlocutorul tau aveti interese comune si interese conflictuale.

Sunt multi antreprenori care negociaza instinctual, au abilitati innascute. Altii isi exerseaza anumite modele preluate, pe care le-au vazut ca functioneaza. Insa, ceea ce trebuie sa stim este ca tehnicile de negociere reprezinta punctul forte al oricarui antreprenor sau vanzator de succes. Eu folosesc de multi ani tehnica de negociere prin intrebari.

Tu cum negociezi? In ce mod o faci, ce tehnici aplici?

Autor: Alina-Roxana Striinu - expert contabil, consultant fiscal, analist de business, antreprenor, fondator AS Group si co-fondator program Rezist sa fiu Antreprenor.

Vrei sa descoperi noi abilitati utile in business?

Iti punem la dispozitie un set de informatii utile pentru TINE absolut GRATUIT.