Cum sa pui pretul corect pe produsele tale

Cum sa pui pretul corect pe produsele tale

Una dintre cele mai importante si critice intrebari pe care trebuie sa ti le pui ca antreprenor este cat de mult trebuie sa incasezi pe produsul tau. Cand vine vorba de alegerea pretului corect, nu este suficient sa privesti catre concurenta. Pretul corect este un element esential ce poate determina succesul produsului tau.

Exista o varietate de tipuri de strategii de stabilire a preturilor, insa nu exista o abordare sigura care sa se potriveasca tuturor tipurilor de produse sau servicii. Trebuie sa iei in calcul o serie de factori si sa intelegi relatia calitate - pret.

Ca antreprenor trebuie sa stii exact cum sa iti evaluezi produsul, iar astazi iti vom arata strategiile cheie ce te vor ajuta la alegerea pretului corect.

1. Cunoaste-ti piata

Cat vor plati clientii tai? Care e concurenta? Acestea sunt intrebarile pe care trebuie sa le pui pentru a-ti face o idee despre care ar fi media preturilor care vand. Astfel poti lua o decizie in ceea ce priveste modul in care vei actiona: daca pretul tau va urma piata sau va incerca sa devina lider si sa stabilieasca fluctuatia preturilor.

2. Ofera valoare

Clientului ii pasa de ce valoare primeste din produsul tau. Cu cat vei adauga mai multa valoare, cu atat vei putea mari pretul si vei obtine mai multe vanzari. Gandeste-te cum poti adauga mai multa valoare produsului tau, cum poti crea o poveste si ce probleme poti rezolva clientilor tai.

3. Calculeaza-ti costurile

Include toate costurile directe de productie, de dezvoltare si costurile variabile: materiale, ambalaje, transport etc. Afla ce procent din aceste costuri trebuie sa acopere produsul, iar in final poti adauga si marja de profit.

4. Ia in considerare costurile extra

In momentul in care pui pretul pe produsul tau, va trebui sa adaugi o marja de cost pentru a ajunge la un pret de vanzare. Adauga costul materialului direct, al fortei de munca si adauga la acestea un procent de marcare pentru a obtine pretul produsului.

5. Explica produsul tau

Pentru a reusi sa ai un pret care sa acopere costurile si pentru a-ti oferi un profit satisfacator, explica ce poate face produsul/ serviciul tau. De exemplu daca oferi servicii de consultanta financiara, nu e suficient sa spui ca rezolvi problema clientului tau furnizand acest serviciu. Explica modul in care vei face acest lucru si evidentiaza pasii pe care ii vei parcurge in acest proces. Astfel va constientiza si clientul tau pentru ce te plateste si ca pretul este cel corect.

Acestea sunt doar cateva strategii pe care le poti aplica in alegerea pretului produsului tau.

Dezvoltarea pretului corect pentru serviciile si produsele tale este doar unul dintre punctele importante pe care le abordam in programul Rezist sa fiu Antreprenor.

Noi, echipa Rezist sa fiu Antreprenor suntem aici pentru a te ajuta in drumul tau spre succes. Daca ai intrebari sau nelamuriri, simte-te liber sa ne contactezi si te vom ajuta cu drag. Urmareste-ne si pe Facebook sau Linkedin.