Cum să pui prețul corect pe produsele tale

Cum să pui prețul corect pe produsele tale

Una dintre cele mai importante și critice întrebări pe care trebuie să ți le pui ca antreprenor este cât de mult trebuie să încasezi pe produsul tău. Când vine vorba de alegerea prețului corect, nu este suficient să privești către concurență. Prețul corect este un element esențial ce poate determina succesul produsului tău.

Există o varietate de tipuri de strategii de stabilire a prețurilor, însă nu există o abordare sigură care să se potrivească tuturor tipurilor de produse sau servicii. Trebuie să iei în calcul o serie de factori și să înțelegi relația calitate - preț.

Ca antreprenor trebuie să știi exact cum să îți evaluezi produsul, iar astăzi îți vom arăta strategiile cheie ce te vor ajuta la alegerea prețului corect.

1. Cunoaște-ți piața

Cât vor plăti clienții tăi? Care e concurența? Acestea sunt întrebările pe care trebuie să le pui pentru a-ți face o idee despre care ar fi media prețurilor care vând. Astfel poți lua o decizie în ceea ce privește modul în care vei acționa: dacă prețul tău va urma piața sau va încerca să devină lider și să stabiliească fluctuația prețurilor.

2. Oferă valoare

Clientului îi pasă de ce valoare primește din produsul tău. Cu cât vei adăuga mai multă valoare, cu atât vei putea mări prețul și vei obține mai multe vânzări. Gândește-te cum poți adăuga mai multă valoare produsului tău, cum poți crea o poveste și ce probleme poți rezolva clienților tăi.

3. Calculează-ți costurile

Include toate costurile directe de producție, de dezvoltare și costurile variabile: materiale, ambalaje, transport etc. Află ce procent din aceste costuri trebuie să acopere produsul, iar în final poți adăuga și marja de profit.

4. Ia în considerare costurile extra

În momentul în care pui prețul pe produsul tău, va trebui să adaugi o marjă de cost pentru a ajunge la un preț de vânzare. Adaugă costul materialului direct, al forței de muncă și adaugă la acestea un procent de marcare pentru a obține prețul produsului.  

5. Explică produsul tău

Pentru a reuși să ai un preț care să acopere costurile și pentru a-ți oferi un profit satisfăcător, explică ce poate face produsul/ serviciul tău. De exemplu dacă oferi servicii de consultanță financiară, nu e suficient să spui că rezolvi problema clientului tău furnizând acest serviciu. Explică modul în care vei face acest lucru și evidențiază pașii pe care îi vei parcurge în acest proces. Astfel va conștientiza și clientul tău pentru ce te plătește și că prețul este cel corect.

Acestea sunt doar câteva strategii pe care le poți aplica în alegerea prețului produsului tău.

Dezvoltarea prețului corect pentru serviciile și produsele tale este doar unul dintre punctele importante pe care le abordăm în programul Rezist să fiu Antreprenor.

Noi, echipa Rezist să fiu Antreprenor suntem aici pentru a te ajuta în drumul tău spre succes. Dacă ai întrebări sau nelămuriri, simte-te liber să ne contactezi și te vom ajuta cu drag. Urmărește-ne și pe Facebook sau Linkedin.