7 greșeli care blochează creșterea unei afaceri

7 greseli care blocheaza cresterea unei afaceri

In ultima perioada se discuta predominant de a rezista pe piata, de a supravietui dupa pandemie. Insa, poate ca afacerea ta nu se incadreaza la nivelul de lupta pentru supravietuire si chiar mai mult iti doresti sa treci la urmatorul nivel sau vrei sa te extinzi.

Am observat cele mai frecvente greseli facute de firme cu peste 3-4 ani de existenta si peste 10 angajati.

1. Lipsa procedurilor de lucru, fluxurilor interne si automatizarea proceselor.

Avem impresia ca daca activitatea nu este foarte complexa si poate avem 4-5 produse sau servicii nu e necesar "sa ne impiedicam" in proceduri sau sisteme care sa automatizeze (ce se poate automatize). De exemplu: trimiterea de remindere dupa 3 luni de la achizitia unui produs/serviciu). O firma de publicitate cu 8 angajati, a amanat 3 ani sa faca procedura de lucru per client, crezand ca au o echipa unita si munca lor e personalizata. La o analiza atenta, au observat scaderea cifrei de afaceri dupa plecarea fiecarui angajat , deoarece timpul in care cineva prelua sarcinile era foarte lung si se pierdeau informatii importante

2. Lipsa evaluarii activitatii prestate de fiecare angajat si feedbackul asupra colaborarii.

Exemplu: Un antreprenor care detinea in ianuarie 2020, o scoala privata cu 15 angajati, se declara multumit de rezultatele financiare, insa considera ca si punct slab al afacerii 3 dintre angajati. Neavand o urgenta financiara, nu a abordat problema, nu a luat masuri. In perioada pandemiei, cand avea nevoie de o strategie noua si de angajati motivati, flexibili si creativi, a inteles greseala facuta cu 4 luni inainte. Cum crezi ca a fost afectata afacerea?

3. Oferta de produse/ servicii nu tine cont de nevoile clientului, ci de dorintele antreprenorului. Nu de putine ori am auzit expresia "Am construit afacerea ca si cum EU as fi clientul" sau " Daca mie nu-mi place produsul, nu-l lansez, chiar daca aduce venituri".

De ce se intampla asta? Pentru ca punem emotia si dorintele personale in "carca afacerii". Afacerea trebuie sa satisfaca nevoile clientului care plateste.

Tu oferi clientului ce are nevoie si ce e dispus sa plateasca? Cat de usor vinzi?

4. Lipsa BUGETULUI lunar. Da, buget de venituri si cheltuieli. Cat de la curent esti cu cifrele reale din afacerea ta? Iei decizii dupa ce ai masurat si verificat toate scenariile posibile, mai ales cele pesimiste, sau functionezi impulsive

Afla mai multe despre BUGET

5. Iti asumi mai multe roluri in afacere, dar nu te platesti pentru asta. Uite un exemplu: un medic care are propria clinica (este asociat si administrator), dar indeplineste si rolul de manager si de medic 3 zile pe saptamana, cum ar trebui sa fie platit?

  • Din dividente, conform rezultatelor firmei
  • Ca salariat, pe functia de manager
  • Ca medic, salariu sau procent din serviciile medicale prestate

Nu?

Oare esti atent la volumul si tipul responsabilitatilor tale?

Efectul negativ este ca vei avea o agenda cu peste 20 de task-uri zilnic si evident ca nu le poti face fata. In scurt timp devii frustrat, apoi mult prea stresat, iti dispare creativitatea si motivatia... si incepe declinul afacerii.

Le poti duce pe toate la inceputul afacerii, dar ii vei bloca cresterea si dezvoltarea daca nu actionezi pragmatic, calculand si masurand fiecare actiune pe care o faci si impactul in afacere.

Vrei sa cresti afacerea? Ce nu lasi sa se schimbe? De ce iti e teama sa automatizezi mai mult?... cu siguranta automatizarea iti aduce mai multi bani.

Vezi detalii despre atelierul "Cum sa-ti diminuezi stresul zilnic?".

Autor: Corina Stratulat. Trainer Rezist sa fiu Antreprenor?!

Vrei sa descoperi noi abilitati utile in business?

Iti punem la dispozitie un set de informatii utile pentru TINE absolut GRATUIT.