5 pasi care iti pot propulsa afacerea in 2020

5 pasi care iti pot propulsa afacerea in 2020

Fie ca detii o afacere mica sau o companie mare, trebuie sa intri in noul an cu un plan solid si o strategie puternica pentru a obtine rezultatele dorite. In mod obisnuit, majoritatea afacerilor se confrunta cu numeroase provocari. Una dintre acestea este nevoia de a urmari activ inovatiile din domeniu pe care trebuie sa le aplice pentru a obtine cresteri semnificative in afacere si pentru a-si creste baza de clienti.

Daca iti doresti ca afacerea ta sa treaca peste orice provocare, trebuie sa investesti timp si efort pentru a te asigura ca te faci remarcat pe piata. Iata cativa pasi pe care ii poti parcurge pentru a-ti propulsa afacerea in 2020:

1. Identifica elementele care dau cel mai mare randament

De cele mai multe ori avem tendinta sa ne concentram atentia asupra lucrurilor care nu functioneaza si asupra neajunsurilor, incercand sa aducem imbunatatiri. Incearca sa privesti si din cealalta perspectiva: ce a avut foarte mare impact? Ce le-a placut clientilor tai? Pot fi profitabile aceste lucruri? Atunci continua sa le faci din nou! Vei fi surprins de ce se va intampla cand iti dai voie sa faci ceea ce iti place cu adevarat, iar clientii tai vor vedea cata pasiune pui in ceea ce faci si vor aprecia acest lucru.

2. Invata diferenta dintre vanzari si construirea brand-ului

Vremurile in care era de ajuns o serie de reclame pentru a face clientul sa cumpere au apus de mult. Astazi nimeni nu doreste sa se aboneze la o companie care prezinta doar anunturi de vanzare. Intr-adevar, au si acestea rolul lor, insa pentru a vinde mai mult, trebuie sa acorzi inainte valoare in mod gratuit. Este necesar sa rezonezi cu clientii in mesajele pe care le transmiti si sa te raportezi la povestea lor pentru a-i indrepta spre butonul de cumparare. Tine minte ca 80% din tot ceea ce comunica brand-ul tau, vinde direct 20%, astfel ca trebuie sa creezi un echilibru care sa functioneze pentru tine.

3. Incurajeaza clientii sa iti lase recenzii

Reclamele traditionale si campaniile de marketing functioneaza pana la un anumit punct. Ceea ce pluseaza este parerea clientilor despre brand-ul tau in mediul online care are un foarte mare impact asupra potentialilor clienti. Daca iti doresti ca afacerea ta sa iasa in evidenta, incurajeaza-ti clientii sa posteze recenzii online. Mai mult, daca iti doresti sa impactezi cu adevarat, poti invita clientii sa depuna marturii video. Pentru a stimula cat mai multi clienti sa lase recenzii pe site-ul tau sau pe paginile de social media, le poti oferi si niste mici beneficii.

4. Fii prezent pe social media

Cel mai relevant si puternic instrument de promovare in zilele noastre este social media, avand peste 3 miliarde de utilizatori zilnic. Cu ajutorul canalelor de social media te poti conecta mai usor cu clientii si potentialii tai clienti, mentinand afacerea relevanta si ajungand mai usor la publicul tinta.

Comunica clar, impartaseste-ti misiunea si creeaza comunitati pentru a-ti intari credibilitatea brand-ului si pentru a-l face cat mai cunoscut. Scopul principal este sa ramai in mintea utilizatorilor pentru a se gandi la tine data viitoare cand fac o achizitie.

5. Incearca sa te indrepti catre automatizarea afacerii

Cand vine vorba de partea operationala intr-o afacere, eficienta este cuvantul cheie, iar optiunea ideala este automatizarea. Nu este neaparat necesar sa investesti sume colosale, insa poti identifica operatiunile care nu au neaparata nevoie de asistenta umana si le poti inlocui. Operatiuni precum preluarea comenzilor online, newslettere, analiza datelor, facturarea etc pot fi inlocuite cu succes de programe online. Daca te-ai saturat sa jonglezi singur cu aceste lucruri, automatizarea este raspunsul.

Daca iti doresti sa capeti o viziune mult mai clara si mai ampla despre cum iti poti dezvolta afacerea, te invitam sa verifici programul Rezist sa fiu Antreprenor - un program ce te ajuta vezi rezultate rapide.

Noi, echipa Rezist sa fiu Antreprenor suntem aici pentru a te ajuta in drumul tau spre succes. Daca ai intrebari sau nelamuriri, simte-te liber sa ne contactezi si te vom ajuta cu drag. Urmareste-ne si pe Facebook sau Linkedin.